Προάγγελος ενός νέου Ψυχρού Πολέμου αποτελεί η απόφαση της Ρωσίας να κατασκευάσει ένα σύστημα από τρένα φορείς διηπειρωτικών πυραύλων τα οποία θα κινούνται με
ασφάλεια στο απέραντο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του ρωσικού υπουργείου Άμυνας για τις Στρατηγικές Δυνάμεις της χώρας Συνταγματάρχης Vadim Koval η Ρωσία εξετάζει το σχέδιο για την ανασυγκρότηση της δύναμης που υπήρχε μέχρι και πριν από 8 χρόνια.
Τα νέα τρένα φορείς θα αποτελούνται από τρείς μηχανές και βαγόνια που εξωτερικά θα μοιάζουν με αυτά που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά φορτίων και επιβατών. Εντός αυτών θα τοποθετηθούν οι εκτοξευτές με τους διηπειρωτικούς βαλλιστικούς πυραύλους. Η τελική απόφαση για το πρόγραμμα δεν έχει ακόμα ληφθεί αλλά το θέμα εξετάζεται με ιδιαίτερη προσοχή και ενδιαφέρον.
Η πρώτη Μεραρχία τρένων φορέων διηπειρωτικών βαλλιστικών πυραύλων τέθηκε σε λειτουργία το 1987 στην περιοχή της πόλης Kostroma η οποία βρίσκεται 400 χλμ στα βορειοανατολικά της Μόσχας, ενώ υπήρχαν δύο ακόμη Μεραρχίες στην πόλη Krasnoyarsk και Bershet.
Κάθε μονάδα διέθετε τέσσερα τρένα με το κάθε τρένο να αποτελείται από τρείς ντιζελομηχανές Μ62, έξι βαγόνια εκ των οποίων τα τρία περιείχαν τρία βαλλιστικά βλήματα τριών σταδίων στερεών καυσίμων ψυχρής εκτόξευσης SS-24 Mod 1 Scalpel έκαστο με εμβέλεια 10.450 χλμ και 120 πυρηνικές κεφαλές σε κάθε μονάδα (δηλαδή 10 κεφαλές των 550 Kt ανα πύραυλο).
Συνολικά δηλαδή οι τρείς Μεραρχίες μετέφεραν 360 πυρηνικές κεφαλές.
Το σύστημα των τρένων φορέων πυραύλων αποσύρθηκε από την ενεργό δράση το 2005. Όμως η αλλαγή των γεωπολιτικών δεδομένων και του είδους των απειλών που αντιμετωπίζει η Ρωσία οδήγησε το υπουργείο Άμυνας της χώρας στην επανεξέταση της λύσης αυτής.
Τα τρένα φορείς διηπειρωτικών βαλλιστικών πυραύλων διαθέτουν σημαντική ευελιξία αφού μπορούν να ταξιδεύουν στο τεράστιο δίκτυο σιδηροδρόμων της Ρωσίας από τον Ειρηνικό ωκεανό μέχρι την Λευκορωσία και από το βόρειο Αρκτικό και την Σιβηρία μέχρι τα σύνορα του Καζακστάν και τον Καύκασο.
Επιπλέον τα τρένα φορείς μπορούν να βρούν προστασία μέσα σε τούνελ που είτε έχουν κατασκευαστεί για αυτό το σκοπό είτε τα τούνελ του σιδηροδρομικού δικτύου. Τέλος τοποθετώντας τα βλήματα μέσα σε βαγόνια που μοιάζουν με αυτά που χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς αυξάνεται η επιβιωσιμότητα τους αφού ο εντοπισμός του γίνεται σχεδόν αδύνατος.
Η επαναφορά των τρένων φορέων διηπειρωτικών πυραύλων αποτελεί ακόμη μία απόδειξη της ανασφάλειας που αρχίζει να νοιώθει η Ρωσία με την ανάπτυξη της αμερικανικής αντιβαλλιστικής ομπρέλας πάνω από την Ευρώπη η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την δυνατότητα να εξαπολύσει επίθεση κατά της Ρωσίας έχοντας διασφαλίσει ότι τα ρωσικά πυραυλικά συστήματα μπορούν να εξουδετερωθούν από την αντιβαλλιστική ομπρέλα.
Στις ρωσικές ανησυχίες σημαντικό ρόλο παίζει και η τοποθέτηση του Μιτ Ρόμνει ότι η Ρωσία αποτελεί την πρωταρχική απειλή για τις ΗΠΑ. Δεδομένο ότι το εκλογικό αποτέλεσμα στις εκλογές της 6ης Νοεμβρίου φαίνεται αμφίρροπο, οι Ρώσοι προετοιμάζονται για τα χειρότερα και ο κόσμος εισέρχεται σε μία νέα εποχή, στην εποχή του δεύτερου Ψυχρού Πολέμου. http://www.defencenet.gr