Ανεξάντλητο το μυστήριο για τον πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Μπορεί το χαμόγελό της εδώ και δεκάδες χρόνια να βρίσκεται στο επίκεντρο των εμπειρογνωμόνων, ωστόσο, από το γνωστό πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, τη Μόνα Λίζα άλλο ένα χαρακτηριστικό έχει απασχολεί κατά καιρούς τους ειδικούς: Τα φρύδια της.
Γύρω από το θέμα, δηλαδή τα ανύπαρκτα ή σχεδόν ανύπαρκτα φρύδια της Μόνα Λίζα έχουν αναπτυχθεί δύο θεωρίες.
Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι ζωγράφισε τη Μόνα Λίζα χωρίς φρύδια κατά τα πρότυπα και τη... μόδα της εποχής που ήθελε τις γυναίκες να αφαιρούν τελείως τα φρύδια τους.
Η δεύτερη και πιο πολύπλοκη θεωρία είναι βασισμένη στην μελέτη ενός μηχανικού, του Πασκάλ Κοτ ο οποίος πιστεύσει ότι στην αρχική της μορφή η γυναίκα είχε φρύδια, όμως μετά τις πολλές επεμβάσεις που έχουν γίνει για την συντήρηση του πίνακα, έχουν διαβρωθεί.
Ο Κοτ χρησιμοποίησε για τη μελέτη του ψηφιακούς σαρωτές μέσω των οποίων κατάφερε να δει την εικόνα της Μόνα Λίζα όπως ήταν τον 16ο αιώνα. Μέσω αυτών, όπως υποστηρίζει ο ίδιος τουλάχιστον, διαπίστωσε ότι η γυναίκα του εμπόρου από την Φλωρεντία είχε φρύδια και βλεφαρίδες αλλά έχουν αλλοιωθεί τόσο που πια δεν φαίνονται.
πηγη
Μπορεί το χαμόγελό της εδώ και δεκάδες χρόνια να βρίσκεται στο επίκεντρο των εμπειρογνωμόνων, ωστόσο, από το γνωστό πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, τη Μόνα Λίζα άλλο ένα χαρακτηριστικό έχει απασχολεί κατά καιρούς τους ειδικούς: Τα φρύδια της.
Γύρω από το θέμα, δηλαδή τα ανύπαρκτα ή σχεδόν ανύπαρκτα φρύδια της Μόνα Λίζα έχουν αναπτυχθεί δύο θεωρίες.
Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι ζωγράφισε τη Μόνα Λίζα χωρίς φρύδια κατά τα πρότυπα και τη... μόδα της εποχής που ήθελε τις γυναίκες να αφαιρούν τελείως τα φρύδια τους.
Η δεύτερη και πιο πολύπλοκη θεωρία είναι βασισμένη στην μελέτη ενός μηχανικού, του Πασκάλ Κοτ ο οποίος πιστεύσει ότι στην αρχική της μορφή η γυναίκα είχε φρύδια, όμως μετά τις πολλές επεμβάσεις που έχουν γίνει για την συντήρηση του πίνακα, έχουν διαβρωθεί.
Ο Κοτ χρησιμοποίησε για τη μελέτη του ψηφιακούς σαρωτές μέσω των οποίων κατάφερε να δει την εικόνα της Μόνα Λίζα όπως ήταν τον 16ο αιώνα. Μέσω αυτών, όπως υποστηρίζει ο ίδιος τουλάχιστον, διαπίστωσε ότι η γυναίκα του εμπόρου από την Φλωρεντία είχε φρύδια και βλεφαρίδες αλλά έχουν αλλοιωθεί τόσο που πια δεν φαίνονται.
πηγη